Vydařené Ecce Homo Historic 2017

Sdílet

Novinky | čtvrtek 21.09.2017

O letošní veteránské Ecce Homo byl velký zájem ze strany majitelů historických automobilů a motocyklů, což nás samozřejmě velmi těší. Zájem byl jak o páteční rally, která letos všechny účastníky zavedla do Loštic a tamního muzea tvarůžků, tak o sobotní výstavu a Spanilou jízdu, kterou absolvovala většina historických krasavců. Nedělní jízdy pravidelnosti na trati Ecce Homo byly stejně jako každým rokem velkým lákadlem pro řidiče motocyklů i automobilů z dávných let.


Páteční rallye vedla přes Náklo do Litovle, projíždělo se obcí Chudobín a Bílá Lhota, směrem do Loštic, kde byl hlavní program dne. Oběd byl pro všechny účastníky rallye připraven na Úsově.
Rallye Ecce Homo Historic ovládl šternberský, velmi zkušený Luděk Vejmola na krásném stroji BSA 500SW S29 z roku 1929, zvítězil i v kategorii motocyklů. Za ním na druhém místě skončil Ctirad Tomka na motocyklu Jawa 353 a třetí se umístil Petr Pavelčík. V automobilech se nejvíce dařilo Antonínu Pavelovi, druhý byl Jan Jaroš s vozem Triumph Spitfire z roku 1969 a třetí Jan Klokočník s MG B GT.

Luděk Vejmola – vítěz páteční rallye – na stroji BSA 500SW S29, foto: David Sedlák DS FOTO
 

Na letošní rok byly pozměněny podklady pro závěrečné ocenění, kategorie byly rozčleněny na více částí. Motorky byly rozděleny do pěti kategorií, a to: do roku 1945, 1950, 1960, 1970 a poslední do roku 1979. Novější motocykly jsme již nepřijímali.
Třídu do roku 1945 vyhrál Karel Pohlídal na motocyklu Harley Davidson J-25 z roku 1925. Je to nádherný funkční stroj, který sklidil mnoho úspěchů i u diváků. Ve třídě do roku 1950 se ujala vedení dáma Kristína Kolínková na ČZ 125T z roku 1948 a do roku 1960 zvítězil Martin Kučera na stroji Jawa CZ 250/353, ročník 1958. Na skvostném stroji Norton Commando zvítězil v kategorii do roku výroby 1970 Ivan Čech. V poslední, nejnovější třídě, do roku 1979, se nejlépe umístil Jaroslav Kolář s Yamahou XS400. Připomeňme, že nejde o nejrychlejší čas, ale o co nejmenší dosaženou diferenci mezi zajetými jízdami, samozřejmě bez měřícího zařízení. Nejlépe na tom byl Karel Pohlídal, kterému se podařilo zajet jízdy tak podobně, že rozdíl činil pouhou setinu vteřiny.

Kristína Kolínková – ČZ 125T – vítězka kategorie do roku 1950, foto: David Sedlák DS FOTO
 

Automobily byly rozděleny letos stejně jako kategorie motocyklů. Mezi těmi nejstaršími, které jsou jen do roku 1945, si pohár za první místo odnesl domácí Vladimír Foukal na krásné Aerovce 30 z roku 1936. Do roku 1960 se nejlépe dařilo dalšímu místnímu majiteli, Rudolfovi Parobkovi. Ten nám na Ecce Homo Historic i letos představil jeho krásné Porsche Speedster z roku 1957 v barvách Gulfu.

 

Rudolf Parobek - Porsche Speedster, foto: David Sedlák DS FOTO
 

Ve skupině do roku výroby 1970 se vítězem stal Jaromír Pavlíček s VW Beetlem 1300 a poslední skupinu do roku 1979 ovládl Jaroslav Sulek na voze Škoda 130 RS.

Celý formát letošního Ecce Homo Historic byl úspěšný ve všech svých částech. Velkou účast posádek jsme zaznamenali na páteční rallye, sobotní výstava na Radniční ulici ve Šternberku byla celá  zaplněna lidmi a nedělních jízd na trati se zúčastnil mnohem větší počet jezdců, než pořadatelé předpokládali.

Atmosféra na sobotní výstavě na Radniční ulici, foto: David Sedlák DS FOTO
 

Děkujeme všem, kteří se letošního podniku účastnili, majitelům historických krasavců, divákům i ostatním za přízeň a těšíme se na Vás opět v příštím roce.

Milena Schärferová
Tisková mluvčí AMK Ecce Homo Šternberk v ÚAMK

 

FIA
Olomoucký kraj
Sternberk
ECCE HOMO PARK
UAMK
TV Morava
CarTec Olomouc
pivovar Litovel
OLTV.CZ
ZZIP.CZ
facebook skupina ecce homo šternberk