Prázdninové rozhovory jezdců České Trofeje – Jakub Satek

Sdílet

Novinky | středa 09.08.2017

Jeho černou Hondu jistě všichni znáte, Jakub Satek jezdí již několik závodních sezón s krásným vozem Honda Civic Type R. Dvaatřicetiletý závodník debutoval na kopcích v roce 2009 na Pezinské Babě a mezi jeho největší úspěchy patří vítězství ve své třídě v sezónách 2009, 2010, 2011.


1. Kubo, popiš nám trochu podrobněji svůj závodní vůz. Zdá se jako velmi výkonný, co máš v tom za motor a prozraď, kolik to má koní?
Jedná se o vozidlo Honda Civic Type R EP3, rv. 2005. Vůz jsme zakoupili v roce 2009 jako sériový, lehce bouraný na předek. V sezónách 2009-2011 jsme se účastnili seriálů Tatry Donau Cup a LIQUIMOLY Berg Cup ve skupině sériových vozů s omezeným množstvím úprav. V roce 2012 proběhla přestavba pro skupinu E1, vozidlo bylo odlehčeno (cca 920kg), rozšířeno, vybaveno bez synchronní převodovkou. Motor má (měl) něco přes 250k a odjeto 111 závodních dnů.

 

2. Jak dlouho už jezdíš závody do vrchu a co tomu předcházelo? Věnoval ses jiné motoristické disciplíně, třeba motokárám?
Závody do vrchu jezdím od roku 2009, první sezónu jsme jeli slovenský Tatry Donau Cup, další LIQUIMOLY Berg Cup, Maverick Rescue Euro Cup a nyní již 4. rokem Českou trofej. Jiné disciplíně jsem se předtím nevěnoval.

3. Jak vnímáš současný stav závodů do vrchu všeobecně a co konkrétně Česká Trofej? Má podle Tebe budoucnost?
Současný stav se mi příliš nelíbí, z důvodu roztříštěnosti do více seriálů, které se jedou na stejné trati ve stejný den a z toho vyplývající množství stejných objemových tříd po malém počtu vozů. Naše vozidlo splňuje předpisy i pro účast v MČR, případně ME. Důvod, proč nejedeme MČR, je počet vozů v třídě E1-2000, tj. aktuálně 1ks. Česká trofej určitě smysl má a je vidět, že přilákala spoustu jezdců, kteří se chtějí svézt na kvalitních tratích. Do budoucnosti nevidím, záleží, zda nedojde k výrazné změně předpisů, případně dalšího navýšení startovného, to platí i pro MČR.

 

4. Jaký je Tvůj vysněný "závoďák"? Chtěl by sis někdy vyzkoušet nějaký formulový vůz nebo důvěřuješ spíš autům se střechou?
S vozem jsem maximálně spokojen a zdaleka nečerpám jeho maximální schopnosti, není tedy důvod na výměnu a budeme se dále poznávat :) Otevřená auta mě moc nelákají. Ale kdyby mělo dojít na změnu, tak třeba dvoulitrová Honda Accord STW, kolem roku 1998. Velmi mě také zaujal koncept TracKing od Dana Bourgeona, s kterým teď Fabien zajíždí skvělé výsledky.

5. Co bys vzkázal fanouškům našich jezdců domácího AMK EH na prázdniny a na kterém nejbližším závodě Tě mohou vidět?
Všem jezdcům bezproblémové dokončení sezóny, hlavně ve zdraví. Nás letos fanoušci už bohužel neuvidí, důvodem je přetočení motoru v nedělním tréninku na Pezinské Babě. Odstupujeme tak z 1. místa ve třídě a uvidíme, jak pro nás sezóna dopadne. Motor máme sice již k dispozici, ale z časových důvodů se letos na trati asi neobjevíme, i když...

 

Děkujeme za rozhovor a přejeme si Tě vidět na tratích co nejdříve. Kdyby to byl například krátký Šternberk teď v září, rozhodně by nám to udělalo radost! Jinak samozřejmě do té nové sezóny vykroč pravou nohou a hodně štěstí a úspěchů.

Milena Schärferová
Tisková mluvčí AMK Ecce Homo v ÚAMK

 

NSA
FIA
Plán akcí 2024
Olomoucký kraj
Sternberk
EXCALIBUR ARMY
RADIO HANA
ECCE HOMO PARK
UAMK
TV Morava
CarTec Olomouc
OLTV.CZ
ZZIP.CZ
facebook skupina ecce homo šternberk