Ford T. Roadster z roku 1924 ozdobil letošní Ecce Homo Historic

Sdílet

Novinky | úterý 29.10.2019

V letošním roce ovládlo setkání veteránských vozů a motocyklů zejména počasí, které příliš nepřálo. Od pátku do neděle pršelo, přesto ale do Šternberka přijelo velké množství nádherných strojů. Nedorazilo kvůli dešti všech 244 přihlášených, ale i přesto se měli návštěvníci na co dívat.


V pátek se do našeho města začaly sjíždět veteránské stroje a my jsme zahájili administrativní přejímku. V sobotu dopoledne proběhla tradiční výstava na Radniční ulici. Celé prostranství jsme zaskládali krásnými stroji až z roku 1924, jako byl například Ford T. Roadster pana Jiřího Richtera, který vyhrál několik cen, například za nejstarší a nejkrásnější vůz. Nejen tento Ford Roadster byl ozdobou letošních historiků, také například Tatra 12 pana Vojtěcha Nalezence z roku 1929, Aero 30 domácího Vladimíra Foukala, roku výroby 1936 nebo také BMW 327/28 pana Jiřího Hlavinky. Velký povyk způsobil i překrásný Rolls Royce Silver Dawn pana Michala Dostála. Obrovské poděkování patří těmto majitelům krásným vozidel, kteří navštívili Město Šternberk a účastnili se dalšího ročníku Ecce Homo Historic.

Výstava na Radniční ulici – Ford T. Roadster, foto: David Sedlák
 
Představování unikátních strojů na výstavě, foto: David Sedlák
 

V sobotu odpoledne měli účastníci na programu Rally Ecce Homo Historic. Pro motocyklové posádky to bylo v dešti zvláště obtížné, proto je úctyhodné, že se rally vůbec zúčastnily. Účastníci projeli krásy několika obcí a jejich cílem byl Fort Křelov, kde plnili poslední disciplínu, občerstvili se a vydali se na cestu zpět do Šternberka.

 

Odjezd historiků na Rally Ecce Homo Historic, foto: David Sedlák
 

Večer byla pro všechny účastníky Ecce Homo Historic připravena večeře na Hlavním náměstí, o kterou se postarala vyhlášená Restaurace pod Lipami z Olomouce. Účastníci si na náměstí mohli poslechnout kapelu Turbo nebo slovenskou zpěvačku Katarínu Knechtovou.

Katarína Knechtová ve Šternberku, foto: Michal Heřmanovský
 

V neděli proběhly dvě tréninkové a dvě soutěžní jízdy pravidelnosti. Ani tehdy se počasí neumoudřilo, to ale neodradilo naše účastníky a vydali se vstříc legendární trati Ecce Homo.
V kategorii Motocykly do roku 1955 se nejlépe umístil Tomáš Čunderle na stroji BMW R61, roku výroby 1938. Jeho diference mezi oběma soutěžními jízdami činila 0.05. V kategorii Motocykly do roku 1970 se nejlépe umístil Tomáš Toman s Jawou ČZ350, rok výroby 1960 a rozdíl mezi dvěma zajetými časy byl 1.32 s. V poslední kategorii motocyklů do roku 1989 vyhrál první místo Jaroslav Večeřa na Jawě 638 (rok výroby 1988). Rozdíl svých dvou časů měl 0.22 s.

 

Tomáš Čunderle, vítěz kategorie Motocykly do 1955, foto: David Sedlák
 

Ve skupině automobilů do roku výroby 1955 byl nejúspěšnější Tomáš Malan s vozem Triumph Renown z roku 1951. Rozdíl časů činil 0.40 s. Automobily do 1970 ovládl pan Tomáš Procházka na Tatře T2-603 V5, pocházející z roku 1965 s diferencí 0.30 s. Nejmladší skupinu automobilů, vyrobené do roku 1989, vyhrál Luboš Vaníček na Škodě 120S z roku 1974. Ten s neskutečným rozdílem časů 0.01 s zvítězil i absolutně.

 

Luboš Vaníček, vítěz kategorie Automobily do roku 1989, absolutní vítěz, foto: David Sedlák
 

Děkujeme všem, kteří se účastnili letošního Ecce Homo Historic, ať majitelům krásným vozidel a motocyklů, tak divákům. Těšíme se na Vás opět v příštím roce.


Bc. Milena Schärferová
Tisková mluvčí AMK Ecce Homo Šternberk v ÚAMK

 

MSMT
FIA
Olomoucký kraj
Sternberk
ECCE HOMO PARK
UAMK
TV Morava
CarTec Olomouc
pivovar Litovel
OLTV.CZ
ZZIP.CZ
facebook skupina ecce homo šternberk