Menu

2001 / 52. závod - Nepočetnému poli vozů dominovaly formule 3000

Nejhorší zprávou z Ecce Homo 2001 byla ta, že italská skupina jezdců jezdících ve skupině CN opět nestartovala. Do Šternberku sice přijel postupně De Pellegrini, Tschager, Bormolini, Regosa i Napione, ale díky Tschagerovi nestartoval žádný. Tento jezdec totiž trval na zvýšení bezpečnosti trati tí, že by se pokácely stromy či namontovala svodidla. Pořadatelé se snažili udělat co nejvíce práce již dávno předtím, než Italové přijeli, ale luxus v podobě svodidel kolem celé trati zatím prostě nikdo nezaplatí. Škoda je o to větší, že Napione i Regosa závodit chtěli, dokonce v pátek večer ve svých civilních vozech trénovali, ale nechtěli lámat partu, takže co řekl Tschager, to platilo. A ten velel v sobotu ráno balit a odjet do Itálie. Dodejme, že celá záležitost stále souvisí z loňskou tragédii Itala Dantiho. V Itálii totiiž na všech kopcích přibývá nových retardérů a pdobně, aby se snížila rychlost vozů. Při nedávném Caprino Spiazzi byly takové retardéry hned tři. Ovšem je třeba dodat, že šternberská trať vyhověla prověrce FIA a jako taková splňuje požadavky na bezpečnost stanovené nejvyšší autoritou. Další smutnou novinkou bylo vyhození Rakušana Tessitoreho z technické kontroly, čímž odpadli hned dva jezdci, spolu s ním odjel i Erich Weber. A do třetice Ital startující za Montecarlo Bedini neprošel přejímkou pro vozy skupiny N, čemuž se nikdo zasvěcěný nemohl ani divit, a po zkušebním tréninku ve skupině A raději odjel. Tolik stručně k tomu, co závodu bezprostředně předcházelo.

Sobota nebyla vyhrazena jen trénikovým jízdám jako obvykle, ale po dvou dopoledních jízdách pokračoval odpolední program jako závod Mistrovství ČR, kde v oddělené skupině dále trénovali zahraniční jezdci, takže si v sobotu všichni mohli vyjet Ecce Homo celkem čtyřikrát. Trať uschla již dopoledne, přesto na časech bylo vidět, že jsou trochu slabší, než by se dalo předpokládat. Tréniku dominoval loňský držitel traťového rekordu Rakušan Leitgeb, zatímco domácí šampionát ovládl zkušený Otakar Krámský se spiderem Osella PA20/K ("K" jako Krámský, který vůz přes zimu v konstrukčních detailech značně přestavěl).

Samotný nedělní 21. závod Mistrovství Evropy byl několikrát přerušován ať již jezdeckými výpadky nebo hodně nepříjemným poruchám časomíry. Tady se musím pozastavit, protože se stalo něco poněkud neuvěřitelného. Startovali vozy skupiny N, mezi kterými byl naměřen nejlepší čas brněnskému jezdci Janu Vonkovi. Byl to čas však natolik dobrý, že byl posouzený jako nereálný a jezdce byl vybídnut opakovat jízdu. Jenže podíváme-li se na časy celé skupiny N, uvidíme zcela jasně, že nejen Vonka, ale i třeba konkurenti Wanek a Jureňa zajeli časy, které byly na ne zcela suché trati dosažitelné. Nejsmutnější na celé záležitosti je fakt, že pořadatelé tuto skutečnost nemohli ovlivnit, zato sportovní komisaři zcela zklamali, když v podstatě poškodili českého reprezentanta, který obul zcela novou sadu pneumatik a donutili ho opakovat jízdu, zatímco zahraniční konkurence se mohla jen tiše smát, že si nikdo nevšiml, že třeba Jureňův čas byl rovněž zcela mimo rámec možností vozů skupiny N na polomokré trati. Však slovenský reprezantant nejlíp ví, že zlepšení o 6 sekund proti tréninku a 3 sekundy proti svému rekordu je nesmysl, což potvrdil druhou výrazně pomalejší jízdou... Ale takový je sport, loni měl Vonka ve Šternberku přes trať pobíhající lidi i kočárek, letos měl smůlu s časomírou. Přesto naše barvy získaly zlaté vavříny. Jednak z povinnosti ve skupině SP, kde vlastně zahraniční jezdec letos ještě nestartoval, jednak ve skupině A, kde fantastickým výkonem vypálil rybník Jaromír Malý několikanásobnému Mistru Evropy v posledních letech v řadě, Chorvatu Puličovi. Ten je zvyklý pouze vyhrávat, protože konkurence ve skupiě A není na špičkové úrovni. Nyní však musel jet opravdu na hraně, ale stejně to nestačilo. Malý překonal starý rekord Krámského ve skupině A a radoval se z vítězství. Mezi spidery chyběli zmínění Italové a jinak se zahraniční jezdce nepodařilo přilákat. Startoval pouze mladší s rodiny Schrotterů, protože jejich druhý vůz byl poškozený. Podobně jako loni Krečmer vyhrál leots Krámský podnik Mistrovství Evropy, což v historických tabulkách zůstane navždy zlatým písmem vepsáno. Je to tak druhé prvenství pro naše barvy. To že Italové nestartovali neubírá z toho historického faktu nic na důležitosti. Druhý náš jezdec Nevěřil měl problémy s nastavením vozu a závod nedokončil.

O nejlepší časy se postarali jezdci vozl F3000. Sice nepřijel Waldy pro poruchu motoru a Fendrich pro údajný prodej svého vozu Debiasovi, ale zbývající čtveřice Szasz, Leitgeb, Krečmer a Krajčí dělala závod atraktivním. Nejrychlejší byl ankonec Szasz, protože Leitgebovi nevyšla první jízda, párkrát nezařadil při výjezdu ze zatáčky. Náš Krečmer byl určitě spokojený, že porazil Krajčího, čímž mu oplatil porážku z Rechbergu, ale podivohodně na něj neztrácel příliš mnoho vteřin Semlbauer, který s mnohem slabším, avšak lépe ovladatelným vozem, zajížděl časy pod 3:15!

Výsledky závodu

poř. s.č. jezdec nár. vůz součet nej. čas skupina
1. 3 László Szász H Reynard 93D 06:10,77 03:03,82 1. E
2. 1 Walter Leitgeb A Reynard 95D 06:14,11 03:03,82 2. E
3. 29 Otakar Krámský CZ Osella PA20/K BMW 06:14,11 03:06,68 1. CN
4. 5 Josef Krečmer CZ Ralt RT24 06:21,36 03:10,19 1. D
5. 7 Jaroslav Krajčí SK Ralt F3000 06:22,96 03:09,50 3. E
6. 9 Patrik Semlbauer CZ Opel Lotus 06:30,03 03:13,78 4. E
7. 41 Herbert Pregartner A Porsche 911GT2 06:56,01 03:25,58 1. F
8. 14 Ivo Palmi CZ Eufra 06:56,58 03:27,92 5. E
9. 66 Jaromír Malý CZ Ford Escort RS Cosworth 07:03,94 03:31,16 1. A
10. 65 Niko Pulič CR BMW M3 07:04,60 03:31,72 2. A
11. 69 Robert Šenkýř CZ BMW M3 07:12,04 03:34,75 3. A
12. 12 Miloš Zmeškal CZ Ralt RT32 07:19,90 03:39,23 6. E
13. 67 Vladimír Liška CZ BMW M3 07:22,87 03:39,75 4. A
14. 110 Peter Jureňa SK Ford Escort RS Cosworth 07:25,39 03:41,47 1. N
15. 112 Roland Wanek D BMW M3 07:29,27 03:43,71 2. N
16. 111 Jan Vonka CZ BMW M3 07:31,65 03:45,67 3. N
17. 77 Eduard Patera CZ Ford Escort Kit 07:33,40 03:45,62 5. A
18. 116 Jiří Voves CZ Subaru Impreza 07:34,06 03:46,73 4. N
19. 44 Július Konček SK BMW M3 Sport Evo 07:36,26 03:44,63 1. H
20. 37 Markus Schrotter A PRC Opel 07:37,34 03:48,42 2. CN
21. 119 David Komárek CZ Mitsubishi Lancer Evo 07:40,89 03:49,42 5. N
22. 81 Alfred Fischer A Opel Astra GSi 16V 07:43,56 03:49,77 6. A
23. 113 Tomáš Vavřinec CZ Ford Escort RS Cosworth 07:48,40 03:49,59 6. N
24. 20 Roman Hora CZ MTX 1-10 07:52,47 03:55,32 1. NF
25. 71 Rainer Krug D BMW 325i 07:53,39 03:56,35 7. A
26. 85 Radim Freiberg CZ Škoda Felicia Kit 07:53,81 03:54,02 8. A
27. 72 Josef Komárek CZ BMW M3 07:53,82 03:55,35 9. A
28. 100 Petr Vojáček CZ Ford Escort RS 07:59,32 03:56,38 1. SP
29. 70 Lázsló Hernádi H BMW M3 07:59,58 03:52,25 10. A
30. 125 Walter Struckmann D Opel Kadett GSi 08:00,10 03:59,06 7. N
31. 101 Jan Vávra CZ Honda Civic VTi 08:00,29 04:00,01 2. SP
32. 55 Helmut Neuhauser A VW Golf GTi 8V 08:00,95 04:00,25 2. F
33. 104 Tomáš Kusý CZ Peugeot 306S 16 08:05,66 04:02,82 3. SP
34. 57 Johann Retschitzegger A Mini Cooper 08:08,40 04:03,60 2. H
35. 103 Milan Tichý CZ Opel Astra GSi 08:09,41 04:04,31 4. SP
36. 78 Rene Martinek A Renault Megane 08:12,18 04:02,94 11. A
37. 105 Martin Rybníček CZ Ford Escort RS 08:12,76 04:05,99 5. SP
38. 86 Václav Janík CZ Škoda Felicia Kit 08:13,66 04:05,80 12. A
39. 107 Michaela Votavová CZ Ford Escort RS 08:16,38 04:07,56 6. SP
40. 88 Josef ml. Srnský CZ Škoda Felicia 08:19,78 04:08,67 13. A
41. 91 Roman Vacl CZ Peugeot 106XSi 08:27,06 04:12,66 14. A
42. 102 Václav st Šlajchrt CZ Ford Escort RS 08:33,89 04:14,70 7. SP
43. 74 Libor Tupa CZ Ford Escort RS Cosworth 08:34,63 04:14,84 15. A
44. 108 Dana Kadlecová CZ Nissan Sunny 08:36,98 04:17,93 8. SP
45. 93 Jaroslav Vild CZ Škoda Felicia Mpi 08:39,04 04:19,21 16. A
46. 89 Jan Trnka CZ Škoda Felicia 08:42,28 04:20,12 17. A
47. 56 Vítěslav Kuš CZ Ford Fiesta XR2i 08:44,17 04:21,11 1. M
48. 95 Václav ml Šlajchrt CZ Škoda Felicia 08:48,69 04:23,13 18. A
49. 94 Radim Ježek CZ Škoda 136L Favorit 08:51,44 04:21,68 19. A
50. 59 Hans Anton König D Audi 50GL 09:03,54 04:31,52 3. H

Zdroj dat: euromontagna.com, Ing. Roman Krejčí

Modul: Závody Ecce Homo