- Nacházíte se:
- Historie závodu
- Výsledky závodů Ecce Homo
- Závod
2001 / 52. závod - Nepočetnému poli vozů dominovaly formule 3000
Nejhorší zprávou z Ecce Homo 2001 byla ta, že italská skupina jezdců jezdících ve skupině CN opět nestartovala. Do Šternberku sice přijel postupně De Pellegrini, Tschager, Bormolini, Regosa i Napione, ale díky Tschagerovi nestartoval žádný. Tento jezdec totiž trval na zvýšení bezpečnosti trati tí, že by se pokácely stromy či namontovala svodidla. Pořadatelé se snažili udělat co nejvíce práce již dávno předtím, než Italové přijeli, ale luxus v podobě svodidel kolem celé trati zatím prostě nikdo nezaplatí. Škoda je o to větší, že Napione i Regosa závodit chtěli, dokonce v pátek večer ve svých civilních vozech trénovali, ale nechtěli lámat partu, takže co řekl Tschager, to platilo. A ten velel v sobotu ráno balit a odjet do Itálie. Dodejme, že celá záležitost stále souvisí z loňskou tragédii Itala Dantiho. V Itálii totiiž na všech kopcích přibývá nových retardérů a pdobně, aby se snížila rychlost vozů. Při nedávném Caprino Spiazzi byly takové retardéry hned tři. Ovšem je třeba dodat, že šternberská trať vyhověla prověrce FIA a jako taková splňuje požadavky na bezpečnost stanovené nejvyšší autoritou. Další smutnou novinkou bylo vyhození Rakušana Tessitoreho z technické kontroly, čímž odpadli hned dva jezdci, spolu s ním odjel i Erich Weber. A do třetice Ital startující za Montecarlo Bedini neprošel přejímkou pro vozy skupiny N, čemuž se nikdo zasvěcěný nemohl ani divit, a po zkušebním tréninku ve skupině A raději odjel. Tolik stručně k tomu, co závodu bezprostředně předcházelo.
Sobota nebyla vyhrazena jen trénikovým jízdám jako obvykle, ale po dvou dopoledních jízdách pokračoval odpolední program jako závod Mistrovství ČR, kde v oddělené skupině dále trénovali zahraniční jezdci, takže si v sobotu všichni mohli vyjet Ecce Homo celkem čtyřikrát. Trať uschla již dopoledne, přesto na časech bylo vidět, že jsou trochu slabší, než by se dalo předpokládat. Tréniku dominoval loňský držitel traťového rekordu Rakušan Leitgeb, zatímco domácí šampionát ovládl zkušený Otakar Krámský se spiderem Osella PA20/K ("K" jako Krámský, který vůz přes zimu v konstrukčních detailech značně přestavěl).
Samotný nedělní 21. závod Mistrovství Evropy byl několikrát přerušován ať již jezdeckými výpadky nebo hodně nepříjemným poruchám časomíry. Tady se musím pozastavit, protože se stalo něco poněkud neuvěřitelného. Startovali vozy skupiny N, mezi kterými byl naměřen nejlepší čas brněnskému jezdci Janu Vonkovi. Byl to čas však natolik dobrý, že byl posouzený jako nereálný a jezdce byl vybídnut opakovat jízdu. Jenže podíváme-li se na časy celé skupiny N, uvidíme zcela jasně, že nejen Vonka, ale i třeba konkurenti Wanek a Jureňa zajeli časy, které byly na ne zcela suché trati dosažitelné. Nejsmutnější na celé záležitosti je fakt, že pořadatelé tuto skutečnost nemohli ovlivnit, zato sportovní komisaři zcela zklamali, když v podstatě poškodili českého reprezentanta, který obul zcela novou sadu pneumatik a donutili ho opakovat jízdu, zatímco zahraniční konkurence se mohla jen tiše smát, že si nikdo nevšiml, že třeba Jureňův čas byl rovněž zcela mimo rámec možností vozů skupiny N na polomokré trati. Však slovenský reprezantant nejlíp ví, že zlepšení o 6 sekund proti tréninku a 3 sekundy proti svému rekordu je nesmysl, což potvrdil druhou výrazně pomalejší jízdou... Ale takový je sport, loni měl Vonka ve Šternberku přes trať pobíhající lidi i kočárek, letos měl smůlu s časomírou. Přesto naše barvy získaly zlaté vavříny. Jednak z povinnosti ve skupině SP, kde vlastně zahraniční jezdec letos ještě nestartoval, jednak ve skupině A, kde fantastickým výkonem vypálil rybník Jaromír Malý několikanásobnému Mistru Evropy v posledních letech v řadě, Chorvatu Puličovi. Ten je zvyklý pouze vyhrávat, protože konkurence ve skupiě A není na špičkové úrovni. Nyní však musel jet opravdu na hraně, ale stejně to nestačilo. Malý překonal starý rekord Krámského ve skupině A a radoval se z vítězství. Mezi spidery chyběli zmínění Italové a jinak se zahraniční jezdce nepodařilo přilákat. Startoval pouze mladší s rodiny Schrotterů, protože jejich druhý vůz byl poškozený. Podobně jako loni Krečmer vyhrál leots Krámský podnik Mistrovství Evropy, což v historických tabulkách zůstane navždy zlatým písmem vepsáno. Je to tak druhé prvenství pro naše barvy. To že Italové nestartovali neubírá z toho historického faktu nic na důležitosti. Druhý náš jezdec Nevěřil měl problémy s nastavením vozu a závod nedokončil.
O nejlepší časy se postarali jezdci vozl F3000. Sice nepřijel Waldy pro poruchu motoru a Fendrich pro údajný prodej svého vozu Debiasovi, ale zbývající čtveřice Szasz, Leitgeb, Krečmer a Krajčí dělala závod atraktivním. Nejrychlejší byl ankonec Szasz, protože Leitgebovi nevyšla první jízda, párkrát nezařadil při výjezdu ze zatáčky. Náš Krečmer byl určitě spokojený, že porazil Krajčího, čímž mu oplatil porážku z Rechbergu, ale podivohodně na něj neztrácel příliš mnoho vteřin Semlbauer, který s mnohem slabším, avšak lépe ovladatelným vozem, zajížděl časy pod 3:15!
Výsledky závodu
poř. | s.č. | jezdec | nár. | vůz | součet | nej. čas | skupina |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 3 | László Szász | H | Reynard 93D | 06:10,77 | 03:03,82 | 1. E |
2. | 1 | Walter Leitgeb | A | Reynard 95D | 06:14,11 | 03:03,82 | 2. E |
3. | 29 | Otakar Krámský | CZ | Osella PA20/K BMW | 06:14,11 | 03:06,68 | 1. CN |
4. | 5 | Josef Krečmer | CZ | Ralt RT24 | 06:21,36 | 03:10,19 | 1. D |
5. | 7 | Jaroslav Krajčí | SK | Ralt F3000 | 06:22,96 | 03:09,50 | 3. E |
6. | 9 | Patrik Semlbauer | CZ | Opel Lotus | 06:30,03 | 03:13,78 | 4. E |
7. | 41 | Herbert Pregartner | A | Porsche 911GT2 | 06:56,01 | 03:25,58 | 1. F |
8. | 14 | Ivo Palmi | CZ | Eufra | 06:56,58 | 03:27,92 | 5. E |
9. | 66 | Jaromír Malý | CZ | Ford Escort RS Cosworth | 07:03,94 | 03:31,16 | 1. A |
10. | 65 | Niko Pulič | CR | BMW M3 | 07:04,60 | 03:31,72 | 2. A |
11. | 69 | Robert Šenkýř | CZ | BMW M3 | 07:12,04 | 03:34,75 | 3. A |
12. | 12 | Miloš Zmeškal | CZ | Ralt RT32 | 07:19,90 | 03:39,23 | 6. E |
13. | 67 | Vladimír Liška | CZ | BMW M3 | 07:22,87 | 03:39,75 | 4. A |
14. | 110 | Peter Jureňa | SK | Ford Escort RS Cosworth | 07:25,39 | 03:41,47 | 1. N |
15. | 112 | Roland Wanek | D | BMW M3 | 07:29,27 | 03:43,71 | 2. N |
16. | 111 | Jan Vonka | CZ | BMW M3 | 07:31,65 | 03:45,67 | 3. N |
17. | 77 | Eduard Patera | CZ | Ford Escort Kit | 07:33,40 | 03:45,62 | 5. A |
18. | 116 | Jiří Voves | CZ | Subaru Impreza | 07:34,06 | 03:46,73 | 4. N |
19. | 44 | Július Konček | SK | BMW M3 Sport Evo | 07:36,26 | 03:44,63 | 1. H |
20. | 37 | Markus Schrotter | A | PRC Opel | 07:37,34 | 03:48,42 | 2. CN |
21. | 119 | David Komárek | CZ | Mitsubishi Lancer Evo | 07:40,89 | 03:49,42 | 5. N |
22. | 81 | Alfred Fischer | A | Opel Astra GSi 16V | 07:43,56 | 03:49,77 | 6. A |
23. | 113 | Tomáš Vavřinec | CZ | Ford Escort RS Cosworth | 07:48,40 | 03:49,59 | 6. N |
24. | 20 | Roman Hora | CZ | MTX 1-10 | 07:52,47 | 03:55,32 | 1. NF |
25. | 71 | Rainer Krug | D | BMW 325i | 07:53,39 | 03:56,35 | 7. A |
26. | 85 | Radim Freiberg | CZ | Škoda Felicia Kit | 07:53,81 | 03:54,02 | 8. A |
27. | 72 | Josef Komárek | CZ | BMW M3 | 07:53,82 | 03:55,35 | 9. A |
28. | 100 | Petr Vojáček | CZ | Ford Escort RS | 07:59,32 | 03:56,38 | 1. SP |
29. | 70 | Lázsló Hernádi | H | BMW M3 | 07:59,58 | 03:52,25 | 10. A |
30. | 125 | Walter Struckmann | D | Opel Kadett GSi | 08:00,10 | 03:59,06 | 7. N |
31. | 101 | Jan Vávra | CZ | Honda Civic VTi | 08:00,29 | 04:00,01 | 2. SP |
32. | 55 | Helmut Neuhauser | A | VW Golf GTi 8V | 08:00,95 | 04:00,25 | 2. F |
33. | 104 | Tomáš Kusý | CZ | Peugeot 306S 16 | 08:05,66 | 04:02,82 | 3. SP |
34. | 57 | Johann Retschitzegger | A | Mini Cooper | 08:08,40 | 04:03,60 | 2. H |
35. | 103 | Milan Tichý | CZ | Opel Astra GSi | 08:09,41 | 04:04,31 | 4. SP |
36. | 78 | Rene Martinek | A | Renault Megane | 08:12,18 | 04:02,94 | 11. A |
37. | 105 | Martin Rybníček | CZ | Ford Escort RS | 08:12,76 | 04:05,99 | 5. SP |
38. | 86 | Václav Janík | CZ | Škoda Felicia Kit | 08:13,66 | 04:05,80 | 12. A |
39. | 107 | Michaela Votavová | CZ | Ford Escort RS | 08:16,38 | 04:07,56 | 6. SP |
40. | 88 | Josef ml. Srnský | CZ | Škoda Felicia | 08:19,78 | 04:08,67 | 13. A |
41. | 91 | Roman Vacl | CZ | Peugeot 106XSi | 08:27,06 | 04:12,66 | 14. A |
42. | 102 | Václav st Šlajchrt | CZ | Ford Escort RS | 08:33,89 | 04:14,70 | 7. SP |
43. | 74 | Libor Tupa | CZ | Ford Escort RS Cosworth | 08:34,63 | 04:14,84 | 15. A |
44. | 108 | Dana Kadlecová | CZ | Nissan Sunny | 08:36,98 | 04:17,93 | 8. SP |
45. | 93 | Jaroslav Vild | CZ | Škoda Felicia Mpi | 08:39,04 | 04:19,21 | 16. A |
46. | 89 | Jan Trnka | CZ | Škoda Felicia | 08:42,28 | 04:20,12 | 17. A |
47. | 56 | Vítěslav Kuš | CZ | Ford Fiesta XR2i | 08:44,17 | 04:21,11 | 1. M |
48. | 95 | Václav ml Šlajchrt | CZ | Škoda Felicia | 08:48,69 | 04:23,13 | 18. A |
49. | 94 | Radim Ježek | CZ | Škoda 136L Favorit | 08:51,44 | 04:21,68 | 19. A |
50. | 59 | Hans Anton König | D | Audi 50GL | 09:03,54 | 04:31,52 | 3. H |
Zdroj dat: euromontagna.com, Ing. Roman Krejčí