Pošesté v řadě Faggioli vítězem

Tiskové zprávy | úterý 10.06.2014
Skupinu historických vozů v hodnocení Mistrovství Evropy ovládl Jaroslav Prášek se svým Chevronem, druhý byl “papá“ Michl na krásném žlutém Porsche 911RS a třetí se umístil velmi rychlý Martin Vondrák, kterému jsme všichni po loňské nehodě fandili. V českém mistrovství si zlato odvezl Adam Klus s jedinečným vozem March HSS Audi Turbo Can Am s obsahem 1780 ccm. Daleko za ním se na druhé příčce objevuje Miloš Zmeškal se svým Raltem a třetí příčku vybojoval Jarda Prášek na Chevronu B42 F2.
Adam Klus – foto David Cvilinek
To bylo stručně z historiků a ze soudobých vozidel v klasifikaci ME:
Skupina A: | Jaromír Malý | Mitsubishi Lancer Evo VIII | 6.52,460 |
Skupina N: | Jiří Los ml. | Mitsubishi Lancer Evo IX | 7.02,970 |
Skupina GT: | Petr Vojáček | Nissan 350 Z | 8.13,230 |
Skupina E2-SH: | Yanick Bodson | Porsche 997 Cup | 6.51,650 |
Skupina E2-SS: | Fausto Bormolini | Reynard K02 | 5.46,150 |
Skupina E2-SC: | Simone Faggioli | Norma M20 FC | 5.38,190 |
Ve skupině A udělal Jarda Malý rekord trati v obou závodních jízdách. V eNkách zvítězil Jirka Los ml., který dokázal porazit svého soupeře z Makedonie Igora Stefanovskiho. Petr Vojáček tradičně zvítězil ve skupině GT, pro tento víkend bojoval pouze s Romanem Vynnychenkem. V siluetách si vítězství ukořistil Belgičan Yanick Bodson, druhé a třetí místo nechal páru Stehlík – Cichá z KV Motorsport klub v AČR.
Yanick Bodson – foto Antonín Malý
Italové Bormolini a Faggioli si rozebrali prvenství ve skupinách E2-SS a E2-SC. Fausto Bormolini předvedl fascinující výkon během tohoto víkendu. Se svým Reynardem přilétl do cíle v čase 2.52,190. Tohle je ještě rychlejší čas, než ten Andera Vilariňa, kdy na EH s téměř stejným vozem, zajel rekord trati. Vítěz skupiny E2-SC nejrychlejší Simone nepřekonal sice rekord, i přesto je absolutním vítězem šternberského závodu pošesté v řadě. Jeho letošní nejlepší čas se na časomíře zastavil v hodnotě 2.48,590. Bravo Simone!
Fausto Bormolini – foto Jan Stránský
V Mezinárodním mistrovství České republiky se z vítězství v E1 radoval Richard Meixner na Mitsubishi Evo VIII, v E2-SC si nejlépe vedl David Komárek s Normou M20 FC. Tomu se sice úplně podle představ nepodařil start v tréninku, v závodě pak ale předvedl velmi pěkné výkony. V E2-SH se na bednu úplně nejvýš postavil Karel Stehlík s jeho letos novým vozem Mitsubishi Eclipse. A nejrychlejší z českých jezdců Miloš Beneš s Osellou FA 30 zvítězil ve skupině E2-SS.
Miloš Beneš – foto Miloslav Fuksa
České mistrovství mělo svého hrdinu ve formulových vozech skupiny E2-SS, Petra Trnku. Šternberský jezdec byl jedním z nejúspěšnějších pilotů celého víkendu. Tento mladý rekordman si domů odvezl pět pohárů a dvakrát překonaný rekord trati v litrových vozech. Už v první tréninkové jízdě všem vytřel zrak, když zajel lepší čas, než v loňském závodě. Gratulujeme našemu jezdci, startujícímu za AMK Ecce Homo Šternberk.
Petr Trnka – foto VT photo
Další závodníci, kteří v 34. ročníku Mistrovství Evropy ZAV Ecce Homo měli soutěžícího svůj domácí autoklub, neměli příliš štěstí. Dlouholetý závodník Jirka Sedláček i Lukáš Tomeček se domácím fanouškům ukázali pouze v sobotním tréninku. Oby potrápila technika a bohužel si tak svůj domácí závod příliš neužili.
Lukáš Tomeček – foto David Grus
Letošní ročník je již minulostí a my si z něj budeme rozhodně pamatovat, mimo pekelně dobrých časů, velmi vysokého počtu převzatých jezdců, to neskutečné vedro. V tomto roce nám vyšlo počasí, které bylo tak vydařené, že docházelo k únavě jezdců, techniky i diváků. Několikrát jsme absolvovali výjezd do diváckých prostor kvůli kolapsu z dehydratace. Ani pořadatelům, kteří celé dva dny stáli na přímém slunci, nebylo v neděli večer nejlépe. A abychom nebyli o nic ošizeni, ani letos jsme se neobešli bez mnoha prostojů v nedělním závodě. Vyskytlo se spoustu technických problémů, ale i jezdeckých chyb a díky těmto nuceným přestávkám jsme bohužel nebyli schopni dodržet časový harmonogram. O nejdelší přestávku se nám postaral Thomas Holzmann s Mitsubishi, který v „krvavce“ zaparkoval ve svodidlech. Jezdci se nic nestalo, ale výměna poškozených svodidel způsobila velkou časovou prodlevu.
Thomas Holzmann – foto Jan Jura
Vyhlášení výsledků se nám tak protáhlo až do večerních hodin a za tmy jsme gratulovali nejlepšímu jezdci našeho závodu. Italská hymna byla tečkou za 109. ročníkem Ecce Homo.
Simone Faggioli – foto Miloslav Fuksa
Děkujeme jezdcům, divákům, pořadatelům, partnerům a všem ostatním, kteří se podíleli na přípravě tohoto podniku. Těšíme se na příští rok, kdy oslavíme hned dvě výročí.
Milena Schärferová
tisková mluvčí AMK Ecce Homo