Pošesté v řadě Faggioli vítězem

Sdílet

Tiskové zprávy | úterý 10.06.2014


Skupinu historických vozů v hodnocení Mistrovství Evropy ovládl Jaroslav Prášek se svým Chevronem, druhý byl “papá“ Michl na krásném žlutém Porsche 911RS a třetí se umístil velmi rychlý Martin Vondrák, kterému jsme všichni po loňské nehodě fandili. V českém mistrovství si zlato odvezl Adam Klus s jedinečným vozem March HSS Audi Turbo Can Am s obsahem 1780 ccm. Daleko za ním se na druhé příčce objevuje Miloš Zmeškal se svým Raltem a třetí příčku vybojoval Jarda Prášek na Chevronu B42 F2.

Adam Klus – foto David Cvilinek

To bylo stručně z historiků a ze soudobých vozidel v klasifikaci ME:

Skupina A: Jaromír Malý Mitsubishi Lancer Evo VIII 6.52,460 
Skupina N:Jiří Los ml.  Mitsubishi Lancer Evo IX 7.02,970 
Skupina GT: Petr Vojáček Nissan 350 Z 8.13,230 
Skupina E2-SH: Yanick Bodson Porsche 997 Cup 6.51,650 
Skupina E2-SS: Fausto Bormolini Reynard K02 5.46,150 
Skupina E2-SC: Simone Faggioli  Norma M20 FC 5.38,190 

 

Ve skupině A udělal Jarda Malý rekord trati v obou závodních jízdách. V eNkách zvítězil Jirka Los ml., který dokázal porazit svého soupeře z Makedonie Igora Stefanovskiho. Petr Vojáček tradičně zvítězil ve skupině GT, pro tento víkend bojoval pouze s Romanem Vynnychenkem. V siluetách si vítězství ukořistil Belgičan Yanick Bodson, druhé a třetí místo nechal páru Stehlík – Cichá z KV Motorsport klub v AČR.  

Yanick Bodson – foto Antonín Malý

Italové Bormolini a Faggioli si rozebrali prvenství ve skupinách E2-SS a E2-SC. Fausto Bormolini předvedl fascinující výkon během tohoto víkendu. Se svým Reynardem přilétl do cíle v čase 2.52,190. Tohle je ještě rychlejší čas, než ten Andera Vilariňa, kdy na EH s téměř stejným vozem, zajel rekord trati. Vítěz skupiny E2-SC nejrychlejší Simone nepřekonal sice rekord, i přesto je absolutním vítězem šternberského závodu pošesté v řadě. Jeho letošní nejlepší čas se na časomíře zastavil v hodnotě 2.48,590. Bravo Simone!

Fausto Bormolini – foto Jan Stránský

V Mezinárodním mistrovství České republiky se z vítězství v E1 radoval Richard Meixner na Mitsubishi Evo VIII, v E2-SC si nejlépe vedl David Komárek s Normou M20 FC. Tomu se sice úplně podle představ nepodařil start v tréninku, v závodě pak ale předvedl velmi pěkné výkony. V E2-SH se na bednu úplně nejvýš postavil Karel Stehlík s jeho letos novým vozem Mitsubishi Eclipse. A nejrychlejší z českých jezdců Miloš Beneš s Osellou FA 30 zvítězil ve skupině E2-SS.

Miloš Beneš – foto Miloslav Fuksa

České mistrovství mělo svého hrdinu ve formulových vozech skupiny E2-SS, Petra Trnku. Šternberský jezdec byl jedním z nejúspěšnějších pilotů celého víkendu. Tento mladý rekordman si domů odvezl pět pohárů a dvakrát překonaný rekord trati v litrových vozech. Už v první tréninkové jízdě všem vytřel zrak, když zajel lepší čas, než v loňském závodě. Gratulujeme našemu jezdci, startujícímu za AMK Ecce Homo Šternberk.

Petr Trnka – foto VT photo

Další závodníci, kteří v 34. ročníku Mistrovství Evropy ZAV Ecce Homo měli soutěžícího svůj domácí autoklub, neměli příliš štěstí. Dlouholetý závodník Jirka Sedláček i Lukáš Tomeček se domácím fanouškům ukázali pouze v sobotním tréninku. Oby potrápila technika a bohužel si tak svůj domácí závod příliš neužili.

Lukáš Tomeček – foto David Grus

Letošní ročník je již minulostí a my si z něj budeme rozhodně pamatovat, mimo pekelně dobrých časů, velmi vysokého počtu převzatých jezdců, to neskutečné vedro. V tomto roce nám vyšlo počasí, které bylo tak vydařené, že docházelo k únavě jezdců, techniky i diváků. Několikrát jsme absolvovali výjezd do diváckých prostor kvůli kolapsu z dehydratace. Ani pořadatelům, kteří celé dva dny stáli na přímém slunci, nebylo v neděli večer nejlépe. A abychom nebyli o nic ošizeni, ani letos jsme se neobešli bez mnoha prostojů v nedělním závodě. Vyskytlo se spoustu technických problémů, ale i jezdeckých chyb a díky těmto nuceným přestávkám jsme bohužel nebyli schopni dodržet časový harmonogram. O nejdelší přestávku se nám postaral Thomas Holzmann s Mitsubishi, který v „krvavce“ zaparkoval ve svodidlech. Jezdci se nic nestalo, ale výměna poškozených svodidel způsobila velkou časovou prodlevu.

Thomas Holzmann – foto Jan Jura

Vyhlášení výsledků se nám tak protáhlo až do večerních hodin a za tmy jsme gratulovali nejlepšímu jezdci našeho závodu. Italská hymna byla tečkou za 109. ročníkem Ecce Homo.

Simone Faggioli – foto Miloslav Fuksa

Děkujeme jezdcům, divákům, pořadatelům, partnerům a všem ostatním, kteří se podíleli na přípravě tohoto podniku. Těšíme se na příští rok, kdy oslavíme hned dvě výročí.

 

Milena Schärferová

tisková mluvčí AMK Ecce Homo 

NSA
FIA
Plán akcí 2024
Olomoucký kraj
Sternberk
EXCALIBUR ARMY
RADIO HANA
ECCE HOMO PARK
UAMK
TV Morava
CarTec Olomouc
OLTV.CZ
ZZIP.CZ
facebook skupina ecce homo šternberk