31. ročník ME Ecce Homo - letos druhý červnový víkend

Sdílet

Tiskové zprávy | úterý 15.03.2011

Za tři měsíce se opět ve Šternberku rozzuří silné motory závodních vozů a celým městem se bude linout vůně benzínu. Přípravy na 31. ročník Mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu Ecce Homo jsou v plném proudu. Letos se tedy na závodní víkend můžeme těšit 10.-12.6.2011.


Změna termínu z prvního červnového víkendu na druhý je z důvodu výměny s ME v německém Trieru. Místní pořadatelé požádali AMK Ecce Homo o přesun termínu z důvodu městských oslav, které chtějí spojit se závody do vrchu. Šternberský automotoklub vyšel sousedům vstříc, proto se v našem městě budou závody konat až druhý červnový víkend. Na trati v brzké době proběhne první kontrola bezpečnostní komise. Členy bezpečnostní komise budou: zástupce klubu, zástupce jezdců a především zástupce kopcové komise.

AMK Ecce Homo vstoupilo do jednání s příslušnými orgány a intenzivně projednává návrat Mistrovství Rakouska jako rámcového závodu k hlavním závodům při Ecce Homo. Výsledek je pozitivní, ovšem s menším zdržením. Příliv rakouských vozů ve Šternberku můžeme čekat až v přístím roce.

Krátkou zmínkou se vrátíme do loňského roku. 30. ročník proběhl v duchu oslav, jediným černým mrakem, který se stále nad loňským ročníkem vznáší, jak jistě všichni víme, je výsledný čas Miloše Beneše. Bezprostředně po skončení závodu Ecce Homo, ředitelství závodu mimořádně zasedalo a zaslalo požadavek o vyjádření ke spornému času Miloše Beneše, vydaného hlavním časoměřičem. Do dnešního dne na AMK Ecce Homo nepřišla odpověď ani žádná reakce na odeslanou výzvu, z toho důvodu nemohlo AMK Ecce Homo vydat žádné oficiální stanovisko. Jedinou informací, kterou AMK EH disponuje je veřejně dostupný zápis z Disciplinární komise Federace automobilového sportu.

Ještě poznámku k tomuto jezdci, Miloš Beneš v souvislosti s touto událostí, získal za rok 2010 cenu Fair play, kterou každoročně uděluje FAS AČR, s přesným zněním „Za upozornění na nesoulad času naměřeného časomírou se skutečností i přesto, že naměřený čas byl lepší, než jím přiznaný.“


Miloš Beneš - Ralt RT23

A jaké změny nás čekají v celkovém ME v závodech automobilů do vrchu? Některé závody nám z kalendáře zmizely díky finančním problémům s uspořádáním, ale nahradila je jiná a rozhodně neméně zajímavá místa a tratě v Evropě.

16.-17.04.2011St. Jean du GardFrancie
30.04.-01.05.2011RechbergrennenRakousko
14.-15.05.2011Rampa da FalperraPortugalsko
21.-22.05.2011Subida al FitoŠpanělsko
04.-05.06.2011TrierNěmecko
11.-12.06.2011Ecce Homo ŠternberkČeská republika
02.-03.07.2011Trento - BondoneItálie
09.-10.07.2011RietiItálie
23.-24.07.2011Slovakia Matador - BabaSlovensko
06.-07.08.2011Le Mont DoreFrancie
20.-21.08.2011St. Ursanne Les RangiersŠvýcarsko
27.-28.08.2011Illirska BistricaSlovinsko
17.-18.09.2011Buzetski Dani MostChorvatsko

Co se týká samotných závodníků, i ti chystají změny na letošní sezónu. Necháme se překvapit, jaké novinky nás letos čekají.

Budeme doufat v účast Mistra Evropy v Kategorii II Itala Simone Faggioliho, suverénního přemožitele nejen tratě Ecce Homo, který ve Šternberku za sebou pokaždé zanechal traťový rekord. Je to úctyhodný výkon a neskutečný talent a odvaha těchto jezdců. Našim přáním je snad jen to, aby jezdci, kteří tímto sportem žijí, svým životem nezaplatili, jak tomu bylo opět v minulém roce. Posledních pár let je to jako ruská ruleta. Osud si vybere závod, nad který sešle černý mrak a vloni to byl St. Ursanne – Les Rangiers ve Švýcarsku, kde o život přišel skvělý pilot formule Reynard Lionel Régal, mistr Evropy z roku 2008. Doufejme tedy, že rok 2011 bude pro motoristický sport ve světlejších barvách.


Lionel Régal – Ecce Homo 2008

Pozváním na tradiční závod do Šternberka snad nepohrdnou piloti formulových vozů, jako jsou Milan Svoboda, Otakar Krámský, Dušan Nevěřil, Jaro Krajčí, László Szász nebo cestovních závodních vozů jako Petr Vojáček, Bohuslav Urban, Vladimír Vitver, Dan Michl a další.

Pro fanoušky Ecce Homo racing teamu máme dobrou zprávu. Pokud nedojde k nějakým změnám, domácí tým potvrdil účast na letošním ročníku ve “full“ složení. Jediný otazník, který visí nad účastí závodníků Milana, Tomáše a Honzy Kašpárkových, jsou závodní vozy, s kterými se vydají vstříc 7800m dlouhé trati Ecce Homo.


Tomáš Kašpárek a Jan Kašpárek na vozech Gloria C8 stáje Formula Star při EH 2010

Úspěšný vrchař z nedalekých Pňovic, který loňskou sezónu jel poprvé s novou F3000 Lola B02/50, letos usedne do kokpitu stejného závodního vozu. Poté co se stal Mistrem Evropy s Mitsubishi Lancer Evo VIII, přesedlal na silnější techniku a i přesto, že jeho cílem bylo seznámit se s nvým vozem a první sezónu spíše pouze testovat, do posledního závodu bojoval o titul Mistra Evropy. Václav Janík se opět v letošním roce pokusí zaútočit na příčky nejvyšší a bojovat tak s matadory vrchařských závodů.


Václav Janík - Lola B02/50 F 3000

S čím pojede letos David Kostruh? A pojede vůbec? Jaké novinky má nepřemožitelný Dan Michl? A co Vladimír Vitver? Prodává oba vozy, do čeho nakonec usedne?

Jste zváni do další kopcové sezóny plné změn a novinek a nenechte si ujít již 31. ročník Mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu ve Šternberku. Ecce Homo Šternberk 10.-12.6.2011 !

Milena Schärferová
tisková mluvčí AMK Ecce Homo

NSA
FIA
Plán akcí 2024
Olomoucký kraj
Sternberk
EXCALIBUR ARMY
RADIO HANA
ECCE HOMO PARK
UAMK
TV Morava
CarTec Olomouc
OLTV.CZ
ZZIP.CZ
facebook skupina ecce homo šternberk