Antonín Charouz

Sdílet

Antonín Charouz

Průkopník na evropských kopcích z osmdesátých let a počátku let devadesátých. Na titul nejvyšší díky rozdělení v divizi bohužel nedosáhl.

Antonín Charouz vstoupil do povědomí motoristické veřejnosti koncem sedmdesátých let. Závodil se Škodou 130RS. Pro sezónu 1981 přestoupil se skupiny A2 do A5 a hned zaznamenal vítězství ve Vyskeři. O rok později se vydal změřit síly s evropskými kopci. Zpočátku jezdil atraktivní Škodu DAKOS Jiřího Sejka, ale tu pak vyměnil za osvědčenou Škodu 130RS. Ve své skupině A5 se na evropských kopcích pohyboval okolo pátého místa, ve třídě měl největšího rivala v Petru Doležalovi.

Se značkou BMW jezdil v roce 1983. Seriál Mistrovství Evropy vynechal, ale doma patřil k atrakcím všech závodů, jichž se zúčastnil. Na čtvrtém místě dokončil závod A-A2-A5 na okruhu Havířov-Šenov za speciály jako BMW M1 či BMW 320 Turbo. Následující rok byl pro Antonína Charouze velmi bohatý. Připsal si na své konto několik vítězství ve skupině B v domácích závodech do vrchu a několik pěkných míst z Evropy. Například na Montseny a Rechbergu získal bronzovou medaily.

Pak ze závodů do vrchu vymizel a vrátil se až v roce 1988 za volantem Toyoty Corolly. Ačkoliv to byl vůz skupiny A, na domácích tratích jezdil ve skupině B a ani zde nenašel přemožitele. Spolupráce s týmem Wolf Ford znamenala posílení ambicí pražského jezdce v roce 1989. Absolvoval kompletní seriál Mistrovství Evropy na voze Ford Sierra a hned získal dvě první místa, čtyři druhá a dvě třetí. Byla to pěkná bilance, která mu přinesla 4. místo v seriálu ME. Polepšil si tak umístění z roku 1982, kdy byl sedmý. Jeho nejúspěšnějším rokem byl však 1990. Čtyři první místa a tři druhá mu zajistila 2. místo v ME a zároveň pohár FIA pro nejrychlejšího jezdce skupiny N. S Fordem Sierrou pokračoval i v následujích dvou sezónách a jeho sláva se rychle šířila. Sedm druhých míst v roce 1991 určitě zamrzí, ale i tak běhěm těchto dvou let nasbíral několik vítězství a 3. a ještě jednou 2. místo v ME. Jediného přemožitele ve své skupině našel v roce 1991 ve Španělu Francisco Gutierrezovi. V roce 1992 se navíc stal celkovým vítězem Alpsko-dunajského poháru.

Pro rok 1993 se Charouz vyzbrojil vozem Ford Escort Cosworth. Konkurence se přiostřila a pražskému závodníkovi chybělo stále více času na důkladnou přípravu pro závody. Sice dokázal získat několik medailí, včetně té zlaté, ale v celkovém pořadí se musel spokojit se 4. místem (včetně vozů skupiny A, jak se v divizi I počítá). V dalších letech se objevoval již jen sporadicky a pravidelněji startoval až v roce 1998 a 1999 v okruhových závodech na Fordu Escort Kit-Car. V roce 1999 tam zcela dominoval. Uvidíme, jestli se dočkáme dalších úspěchů nejen jeho věhlasné stáje, ale i jména závodníka Charouz, protože jeho synové pilně závodí na motokárách.

Výsledky jezdce

date race place s.č. vůz time pos
17.04.1977 Vyskeř 56 215 Fiat 128CSL 04:10,57 9. Gr.1
23.04.1978 Vyskeř 32 268 Škoda 110RC 03:53,62 16. Gr.2
22.07.1978 Zvolen 53 268 Škoda 110RC 03:31,80 22. Gr.2
22.04.1979 Vyskeř 43 179 Škoda 130RS 03:22,78 17. Gr.2
17.06.1979 Vsetín 22 179 Škoda 130RS 04:38,48 7. Gr.2
08.07.1979 Horní Jiřetín 83 179 Škoda 130RS 06:47,57 38. Gr.2
02.09.1979 Šternberk 39 178 Škoda 130RS 08:22,97 8. Gr.2
23.09.1979 Záskalí KL 175 Škoda 130RS 02:52,59 - Gr.2
14.10.1979 Zvolen 20 179 Škoda 130RS 03:18,12 4. Gr.2
20.04.1980 Vyskeř 10 169 Škoda 130RS 03:33,95 4. Gr.2
18.05.1980 Havířov-Šenov ST 69 Škoda 130RS - -
24.08.1980 Horní Jiřetín 12 169 Škoda 130RS 05:39,11 2. Gr.2
31.08.1980 Šternberk 29 169 Škoda 130RS 08:20,38 6. Gr.2
07.09.1980 Zvolen 9 169 Škoda 130RS 03:37,21 3. Gr.2
19.04.1981 Vyskeř 21 114 Škoda 120L Dakos 03:36,41 1. Gr.5
19.04.1981 Vyskeř 18 214 Škoda 130RS 03:34,03 6. Gr.2
17.05.1981 Havířov-Šenov 6 214 Škoda 130RS - -
07.06.1981 Vsetín P 214 Škoda 130RS - - Gr.2
07.06.1981 Vsetín P 514 Škoda 120L Dakos - - Gr.5
21.06.1981 Baba DQ 350 Škoda 130RS - - Gr.5
20.09.1981 Šternberk 30 126 Škoda 130RS 08:48,79 4. Gr.5
04.10.1981 Zvolen P 214 Škoda 130RS - - Gr.5
04.10.1981 Zvolen P 214 - - Gr.2
09.05.1982 Alpl 43 Škoda 120L Dakos 06:21,98 8. Gr.5
23.05.1982 Estrela 12 44 Škoda 130RS 07:27,17 3. Gr.5
30.05.1982 Montseny 27 19 Škoda 120L Dakos 07:59,98 6. Gr.5
05.06.1982 Baba 12 282 Škoda 130RS 05:27,20 2. A2+B
13.06.1982 Rechberg 43 71 Škoda 120L Dakos 07:59,57 4. Gr.5
20.06.1982 Šternberk 32 91 Škoda 130RS 07:57,46 6. Gr.5
04.07.1982 Rieti AB 312 Škoda 130RS - - Gr.5
18.07.1982 Ascoli 39 309 Škoda 130RS 05:59,26 7. Gr.5
25.07.1982 Cosenza 33 253 Škoda 130RS 07:52,95 6. Gr.5
22.08.1982 St. Ursanne 64 254 Škoda 130RS 05:04,38 8. Gr.5
29.08.1982 Schauinsland 53 143 Škoda 130RS 12:15,95 5. Gr.5
05.09.1982 Turckheim 46 56 Škoda 130RS 06:46,95 6. Gr.5
12.09.1982 Havířov-Šenov 4 202 Škoda 130RS 29:44,43 4. A2
19.09.1982 Cefalu 29 Škoda 130RS 08:11,79 5. Gr.5
03.10.1982 Prades 15 41 Škoda 130RS 10:07,21 4. Gr.5
24.04.1983 Šternberk 24 83 BMW 320i 07:45,96 4. Gr.2
22.05.1983 Baba 7 260 BMW 320i 05:13,34 1. Gr.5
29.05.1983 Ostrava-Vítkovice 1 260 Škoda 130RS 26:23,43 1. A2
05.06.1983 Náměšť nad Oslavou 6 260 BMW 320i 02:11,89 1. Gr.5
19.06.1983 Havířov-Šenov 4 260 BMW 320i - - Gr.2
26.06.1983 Konice 6 260 BMW 320i 02:15,26 1. Gr.5
11.09.1983 Vsetín 4 260 BMW 320i 04:19,23 1. Gr.5
02.10.1983 Laudon ST 253 Škoda 120LS - -
22.04.1984 Šternberk 73 130 Škoda 120LS 09:18,60 11. A
22.07.1984 Dobšiná 28 253 Škoda 120LS 07:38,07 3. A
02.09.1984 Laudon KL 253 Škoda 120LS 04:46,03 1. A
02.09.1984 Laudon P 653 Škoda 130RS - - A
09.09.1984 Konice 34 253 Škoda 120LS 02:33,74 3. A
17.11.1984 Záskalí 13 Škoda 120LS 03:12,45 -
..1985 Pecs 23 80 Škoda 130LR 07:06,61 -
11.05.1985 Konice 17 80 Škoda 130LR 02:20,08 1. B
19.05.1985 Montseny 24 61 Škoda 130LR 06:53,52 3. B
09.06.1985 Rechberg 35 68 Škoda 130LR 07:09,81 3. B
16.06.1985 Šternberk 49 76 Škoda 130LR 08:18,53 5. B
30.06.1985 Náměšť nad Oslavou 21 25 Škoda 130LR 02:24,41 1. B
07.07.1985 Bánovce nad Bebravou 17 25 Škoda 130LR 04:43,19 1. B
21.07.1985 Ascoli KL Škoda 130LR - 7. B
28.07.1985 Dobšiná KL Škoda 130LR 07:12,27 2. B
18.08.1985 St. Ursanne 106 260 Škoda 130LR 05:24,99 13. B
01.09.1985 Laudon 19 Škoda 130LR 04:26,70 1. B
15.09.1985 Cefalu 42 205 Škoda 130LR 08:26,18 9. B
06.10.1985 Olšany P 302 Škoda 130LR - - Gr.6
06.10.1985 Oberjoch KL Škoda 130RS - 6. B
24.04.1988 Vyskeř KL Toyota Corolla - 1. B
22.05.1988 Konice KL Toyota Corolla - 1. B
11.06.1988 Benecko KL Toyota Corolla - 1. B
19.06.1988 Šternberk 39 130 Toyota Corolla 08:33,47 6. A
17.07.1988 Bánovce nad Bebravou 14 127 Toyota Corolla 04:35,70 1. B
15.10.1988 Ústí nad Orlicí KL 127 Toyota Corolla - 1. B
30.04.1989 Rechberg 34 29 Ford Sierra Cosworth 05:39,97 3. N
21.05.1989 Rampa da Falperra 15 Ford Sierra Cosworth 04:58,69 2. N
18.06.1989 Šternberk 37 100 Ford Sierra Cosworth 08:18,54 1. N
02.07.1989 Pecs 38 21 Ford Sierra Cosworth 06:55,54 8. N
16.07.1989 Cesana-Sestriere 20 213 Ford Sierra Cosworth 05:45,45 4. N
23.07.1989 Ascoli 15 112 Ford Sierra Cosworth 05:39,91 2. N
06.08.1989 Mont Dore 64 156 Ford Sierra Cosworth 06:12,54 5. N
20.08.1989 St. Ursanne 71 218 Ford Sierra Cosworth 04:50,16 1. N
03.09.1989 Turckheim 47 143 Ford Sierra Cosworth 06:27,87 3. N
17.09.1989 Cefalu 19 115 Ford Sierra Cosworth 07:49,55 2. N
08.10.1989 Alpl KL Ford Sierra Cosworth - 2. N
15.10.1989 Oberjoch 72 144 Ford Sierra Cosworth 07:56,67 4. N
29.04.1990 Rechberg KL 59 Ford Sierra Cosworth 05:09,32 2. N
30.04.1990 Vyskeř ST 59 Ford Sierra Cosworth - -
06.05.1990 Náměšť nad Oslavou 8 Ford Sierra Cosworth 02:18,25 1. N
27.05.1990 Šternberk 24 112 Ford Sierra Cosworth 07:41,01 1. N
03.06.1990 Pecs 15 27 Ford Sierra Cosworth 07:45,71 1. N
10.06.1990 Ústí nad Orlicí 13 205 Ford Sierra Cosworth 04:48,32 1. N
17.06.1990 Trier 37 81 Ford Sierra Cosworth 05:54,23 1. N
01.07.1990 Rieti 17 102 Ford Sierra Cosworth 07:27,71 3. N
08.07.1990 Potenza 17 94 Ford Sierra Cosworth 09:31,97 1. N
22.07.1990 Cesana-Sestriere 28 211 Ford Sierra Cosworth 05:37,11 3. N
12.08.1990 Mont Dore KL 176 Ford Sierra Cosworth - 6. N
19.08.1990 St. Ursanne 54 227 Ford Sierra Cosworth 04:47,70 2. N
02.09.1990 Turckheim 57 153 Ford Sierra Cosworth 06:28,26 6. N
23.09.1990 Al Fito KL 27 Ford Sierra Cosworth - 2. N
28.04.1991 Rechberg KL Ford Sierra Cosworth - 1. N
12.05.1991 Jaizkibel KL Ford Sierra Cosworth - 3. N
19.05.1991 Rampa da Falperra 11 50 Ford Sierra Cosworth 04:50,17 2. N
16.06.1991 Šternberk 26 100 Ford Sierra Cosworth 07:42,62 2. N
30.06.1991 Rieti 21 Ford Sierra Cosworth 07:19,07 4. N
07.07.1991 Potenza 11 Ford Sierra Cosworth 09:15,40 2. N
18.08.1991 St. Ursanne KL 346 Ford Sierra Cosworth - 2. N
01.09.1991 Dobšiná 7 Ford Sierra Cosworth 06:15,45 1. A
08.09.1991 Turckheim KL 113 Ford Sierra Cosworth - 3. N
15.09.1991 Zvolen 3 Ford Sierra Cosworth 02:58,41 1. A
22.09.1991 Baba 12 1 Ford Sierra Cosworth 04:55,95 2. A
26.04.1992 Rechberg KL 79 Ford Sierra Cosworth 05:09,57 1. N
03.05.1992 Náměšť nad Oslavou 6 Ford Sierra Cosworth 02:10,76 1. N
10.05.1992 Jaizkibel KL Ford Sierra Cosworth 06:03,85 2. N
17.05.1992 Rampa da Falperra AB 27 Ford Sierra Cosworth - - N
31.05.1992 Šternberk 31 139 Ford Sierra Cosworth 07:24,28 1. N
07.06.1992 Pecs KL Ford Sierra Cosworth 06:26,62 1. N
14.06.1992 Trier KL Ford Sierra Cosworth 05:54,45 2. N
28.06.1992 Rieti 34 88 Ford Sierra Cosworth 07:12,04 4. N
26.07.1992 Cesana-Sestriere KL Ford Sierra Cosworth 09:31,84 2. N
09.08.1992 Mont Dore KL Ford Sierra Cosworth 06:30,01 4. N
23.08.1992 St. Ursanne KL 227 Ford Sierra Cosworth 04:37,61 1. N
06.09.1992 Turckheim KL Ford Sierra Cosworth - 3. N
13.09.1992 Unterfranken ST Ford Sierra Cosworth - - N
20.09.1992 St. Agatha KL Ford Sierra Cosworth - 2. N
27.09.1992 Baba 4 Ford Sierra Cosworth 04:24,48 - N
04.10.1992 Beroun 6 Ford Sierra Cosworth 01:23,02 1. N
25.04.1993 Rechberg 29 23 Ford Escort RS Cosworth 05:07,37 2. N
09.05.1993 Rampa da Falperra 10 28 Ford Escort RS Cosworth 04:49,09 2. N
16.05.1993 Jaizkibel 16 20 Ford Escort RS Cosworth 06:00,66 1. N
30.05.1993 Vall´s D´Andorra 34 94 Ford Escort RS Cosworth 07:16,79 2. N
13.06.1993 Šternberk 23 100 Ford Escort RS Cosworth 07:24,73 3. N
20.06.1993 Rieti 19 185 Ford Escort RS Cosworth 07:19,72 5. N
08.08.1993 Mont Dore 57 119 Ford Escort RS Cosworth 05:55,52 3. N
22.08.1993 St. Ursanne 64 270 Ford Escort RS Cosworth 04:38,20 2. N
05.09.1993 Turckheim AB 130 Ford Escort RS Cosworth - - N
03.10.1993 Al Fito 15 29 Ford Escort RS Cosworth 05:43,92 2. N
19.06.1994 Šternberk P 116 Ford Escort RS Cosworth - - A
19.06.1994 Šternberk P 160 Ford Escort RS Cosworth - - N
21.08.1994 St. Ursanne P 252 Ford Escort RS Cosworth - - N
18.06.1995 Šternberk P 118 Ford Escort RS Cosworth - - A
28.04.1996 Rechberg KL 137 Ford Escort RS Cosworth 05:23,29 5. N
04.05.1996 Náměšť nad Oslavou 6 76 Ford Escort RS Cosworth 02:25,58 1. N
05.05.1996 Náměšť nad Oslavou 11 76 Ford Escort RS Cosworth 02:15,35 3. N
23.06.1996 Šternberk 27 111 Ford Escort RS Cosworth 08:00,96 4. A
27.04.1997 Rechberg P 170 Jaguar E-Type - - GTP
23.10.1999 Brno 2 99 Porsche GT3 04:01:39,88 - 9
27.04.2002 Brno P Mercedes CLK-DTM - - +2.0
26.04.2003 Brno 3 1 Porsche 996GT3RS 03:02:21,77 -
27.04.2003 Brno 1 99 Mercedes Benz CLK-DTM 29:49,28 -
10.05.2003 Most 1 99 Mercedes Benz CLK-DTM 02:59:24,52 -
11.05.2003 Most 1 99 Mercedes Benz CLK-DTM 21:06,27 -
08.06.2003 Most 4 99 Mercedes Benz CLK-DTM 02:45:51,97 -
09.06.2003 Most 1 99 Mercedes Benz CLK-DTM - -

zdroj dat: euromontagna.com, Ing. Roman Krejčí


MSMT
FIA
Olomoucký kraj
Sternberk
ECCE HOMO PARK
UAMK
TV Morava
CarTec Olomouc
pivovar Litovel
OLTV.CZ
ZZIP.CZ
facebook skupina ecce homo šternberk